A régi időkben a háló helyiséget nem is nagyon volt szokás fűteni, ott volt melegnek a vastag dunyha. Ma már azonban fűtött helytől fűtött helyig mászkálunk, lakásból autóba, autóból irodába – majd haza. A bejegyzésből megtudhatod, hány foknak érdemes lennie otthonodban annak érdekében, hogy

-          immunrendszered ellenálló maradjon,

-          komfortérzeted megfelelő legyen,

-          és még valamennyit spórolni is tudj.

Az ideális hőmérséklet…

Talán bele fogsz dideregni, de az alsó határ 18 fok, míg a felső 23. Előbbi alá azért nem érdemes mennie a hőfoknak, mert a túl hűvös lakásban könnyebben telepednek meg a penészgombák, emellett betegségeknek is kockázata lehet. Növekszik a vérrög-képződés esélye, és a különféle felsőlégúti nyavalyákra is fogékonyabb lesz a szervezet. A 23 fok pedig amiatt a maximális érték, mert túl nagy lenne máskülönben a hőingadozás a kinti levegő és a lakás hőmérséklete közt. Ez a szervezet számára roppant megterhelő lehet!

Tevékenységtől függően…

Ha elmész otthonról hosszabb időre, tekerd le nyugodtan a fűtést 15,5-16 fokra, ám a penészgombák megtelepedése miatt, ennél azért ne lejjebb. Munkába indulás előtt 17-18 fokig érdemes csak visszahűteni a lakást, ugyanis ez az az érték, ahonnan még viszonylag könnyű lesz a hazatértedkor felfűteni.

Amikor otthon vagy, is játszhatsz a hőmérséklettel: 20-21 fok bőven elegendő akkor, ha valamilyen aktív tevékenységet folytatsz, például házimunkát végzel vagy edzel valamit. Amikor passzívabb vagy, mondjuk dolgozol vagy olvasol, akkor érdemes 22-23 fokra felfűteni a szoba levegőjét.

Helyiségek fűtése

A konyhában, ha rendszeresen sütsz-főzöl, alapból „fűtesz” valamennyire, így ott nem fontos, hogy a hőmérő 20-21 fok fölé emelkedjen. A fürdőszobában a komfortérzet miatt fontos lehet, hogy melegebb legyen, így ha valahol, akkor ott érdemes felmenni a 23 fokos határig.

A hálóban viszont ne legyen túlzottan meleg, a hűvösebb levegő sokkal pihentetőbb alvást eredményez. Inkább válassz vastagabb paplant, és kuckózz be alá, ha fázós vagy! Alváshoz a 19-20 fokos maximum hőmérsékletet tartják megfelelőnek a szakértők.

Hogy a szervezetedet ne terheld feleslegesen, ne legyen 1-2 foknál nagyobb különbség a terek, helyiségek hőmérséklete között.

Szellőztetés télen

Ilyenkor valahogy semmi kedve ablakot nyitni az embernek, de nem árt tudnod valami fontosat: a sok téli betegség nem a hideg levegő miatt van! Hanem pont, hogy az alaposan felfűtött, ám nem/túl ritkán cserélődő beltéri levegőben ragadnak bent, és támadják meg az immunrendszert a kórokozók. Fontos, hogy a levegőt rendszeresen cseréld a szobákban, ha otthon vagy, naponta két-háromszor végezz egy komolyabb szellőztetést! Munkanapokon reggel, indulás előtt, illetve érkezés után azonnal, és egyszer lefekvés előtt is érdemes tágra nyitni az ablakokat.

Fontos a páratartalom

A fűtés egyik legfontosabb következménye a szárazabb beltéri levegő. A bőröd, az ajkaid állapota árulkodik róla, ha nem megfelelő a páratartalom a lakásban. A hőmérséklet mellett, az egészséged érdekében arra is rendkívül fontos figyelni, hogy a páratartalom elérje az 50-60%-ot otthonodban!

Ha betartod a 18-23 fok közti hőmérsékletet, elégszer szellőztetsz, és figyelsz, hogy ne legyen túl száraz a lakás levegője, a kellemetlen hideg évszakokban is komfortosabb, egészségesebb mindennapoknak nézhetsz elébe.

Fűtőeszközökért, kiegészítő lehetőségekért nézz körbe webshopunkban! Akár csak annyi a gond, hogy nem elég meleg a fürdő, akár jövőre már a teljes fűtőrendszer lecserélését tervezed, mindenre kínálunk megoldást termékeinkkel! Kattints IDE